zondag 7 september 2014

Eerste poppetje

Mijn eerste gehaakte poppetje is een feit! Nooit gedacht dat ik daar ooit aan zou beginnen, maar zo zie je maar.  Ik heb helemaal niet goed in het lezen van uitgeschreven patronen en aangezien zo'n poppetjes nooit in diagram zijn, heb ik me er nooit aan gewaagd. Maar aangestoken door de Constructam haakdames, heb ik dan ook maar eens de stap genomen en heb een patroon besteld waarvan zij vonden dat het een goed patroon was. Alles duidelijk omschreven, veel prentjes erbij, kortom, het kon gewoon niet anders dan lukken. De eerste moeilijkheid was het kiezen van een patroon. In de Etsy-shop van Lydia staan zoveel mooie poppen, liefst van al had ik ze allemaal besteld :P                                            Maar uiteindelijk werd het dus Dirk de draak. Een heel gepuzzel de eerste keer, maar op zich viel het allemaal nog best mee.
Dirkje is gehaakt in Catania van Schachenmayr.



Naast de kleinere projecten werd ook deze maand de bedsprei voor Eliene eindelijk afgewerkt.  Aanvankelijk zou er net iets meer bruin in komen, maar al snel bleek dat het bruine haakgaren niet fijn was om mee te werken. De bonte kleurtjes zijn allemaal haakkatoen van Katia (Panama) en het bruine is de Natura van DMC. Echt geen aanrader. Het garen splijt constant. Jammer want het is een collectie met prachtige kleuren. De Katia daarentegen was super leuk om mee te haken. Daar heb ik dan meteen ook maar mijn tweede Lalylala pop mee gehaakt. Deze keer Kangoeroe Kira met baby. 


Daarnaast nog een mandje gehaakt in Big Ribbon van Katia. Super leuk garen alleen moet je na een paar rijtjes altijd wel even stoppen met haken omdat je vingers er zo gaan van verkrampen. Maar daar staat tegenover dat je in een mum van tijd een heel erg leuk projectje klaar hebt.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je gehaakt!!! Je eerste popje is zeer geslaagd, het tweede ronduit schitterend met die felle kleurtjes. Dat geldt natuurlijk ook voor de deken, zo ontzettend kleurrijk! En ook nog eens een leuk mandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, jij bent ijverig geweest, prachtige creaties allemaal !! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen